-
- het aanbod van fysieke winkels neemt sterk af
- het internet heeft al een deel van die “traditionele” markt overgenomen
- de macht van Retail ketens is te groot
- de omzet van buiten stedelijke shopping outlets blijft groeien
- het belang van internet-outlets groeit
- internationaal opererende internetbedrijven tenderen ook naar fysieke vestigingen neer zetten
- De Europese wetgeving ontwikkelt zich ook in die richting.
De “oude” fysieke winkel verliest terrein in dit geheel van snel veranderende marktomstandigheden. Daarmee verliest ook de lokale binnenstad langzaam haar aantrekkingskracht op de consument.
Het is niet meer “Gezellig” zoals een wereld beroemde gast laatst zei.
Middels een oplossing als CityWebShops is een ontwikkeling ontstaan om in deze snel veranderende omstandigheden te trachten die “oude” vertrouwde fysieke winkel haar plaats te laten behouden in deze nieuwe wereld van het shoppen.
Wij noemen het:
“De Link tussen City en Web”
Op lokaal niveau in een samenwerkingsverband het gehele product-assortiment van een gebied online brengen voor de consument.
De consument kan op die manier bij meerdere winkels tegelijkertijd bestellen en daarna afrekenen.